 oznaczona jest stolica austriackiego Tyrolu, Innsbruck, a markerami
 oznaczona jest stolica austriackiego Tyrolu, Innsbruck, a markerami  -
- włoskie miejscowości Vipiteno / Sterzing, Bolzano / Bozen oraz Trydent, położone w regionie Trydent-Górna Adyga (➤ mapka)(➤ mapka). Przełęcz jest jednym z najważniejszych drogowych przejść alpejskich - od północy doprowadza do niej austriacka autostrada A13, zaś od południa włoska autostrada A22; przez Brenner przebiega też linia kolejowa.
 włoskie miejscowości Vipiteno / Sterzing, Bolzano / Bozen oraz Trydent, położone w regionie Trydent-Górna Adyga (➤ mapka)(➤ mapka). Przełęcz jest jednym z najważniejszych drogowych przejść alpejskich - od północy doprowadza do niej austriacka autostrada A13, zaś od południa włoska autostrada A22; przez Brenner przebiega też linia kolejowa.Przełęcz Brenner leży w głównej grani Alp Wschodnich, między Alpami Sztubajskimi (Stubaier Alpen) na zachodzie a Alpami Zillertalskimi (Zillertaler Alpen) na wschodzie, łącząc północną, austriacką część doliny Wipptal z włoską, południową. Markerem
 oznaczony jest najwyższy szczyt pierwszej z wymienionych grup, Zuckerhütl (3505 m), a markerem
 oznaczony jest najwyższy szczyt pierwszej z wymienionych grup, Zuckerhütl (3505 m), a markerem  - zaliczany do Alp Sztubajskich położony najbliżej przełęczy Sattelberg (2115 m); z kolei marker
 - zaliczany do Alp Sztubajskich położony najbliżej przełęczy Sattelberg (2115 m); z kolei marker  oznacza najwyższy szczyt Alp Zillertalskich, Hochfeiler (3509 m), a marker
 oznacza najwyższy szczyt Alp Zillertalskich, Hochfeiler (3509 m), a marker  - wznoszący się na południowy wschód od przełęczy Wolfendorn (2776 m). Z Innsbrucku jest do przełęczy 40 km, z Bolzano - 83 km, a z Trydentu - 145 km.
 - wznoszący się na południowy wschód od przełęczy Wolfendorn (2776 m). Z Innsbrucku jest do przełęczy 40 km, z Bolzano - 83 km, a z Trydentu - 145 km. , do 2004 roku pozostający najwyższym mostem Europy (przejazd jest dodatkowo płatny - markerem
, do 2004 roku pozostający najwyższym mostem Europy (przejazd jest dodatkowo płatny - markerem  oznaczony jest punkt poboru opłat na węźle Schönberg im Stubaital). Mniej więcej równolegle do autostrady biegnie też przez przełęcz stara droga (używana, zanim powstała autostrada), znana jako Brennerstrasse - B182 po stronie austriackiej, SS12 po stronie włoskiej.
 oznaczony jest punkt poboru opłat na węźle Schönberg im Stubaital). Mniej więcej równolegle do autostrady biegnie też przez przełęcz stara droga (używana, zanim powstała autostrada), znana jako Brennerstrasse - B182 po stronie austriackiej, SS12 po stronie włoskiej.Wobec stale rosnącego obciążenia autostrady brennerskiej prowadzona jest obecnie, na odcinku od Innbrucku do miejscowości Fortezza / Franzensfeste w prowincji Bolzano we Włoszech (położonej na południowym krańcu doliny Wipptal, 20 km na południowy wschód od Vipiteno / Sterzing) modernizacja linii kolejowej (mająca umożliwić przekierowanie na kolej znaczącej części transportu towarów przewożonych obecnie przez Brenner samochodami ciężarowymi) obejmująca w szczególności budowę tunelu pod przełęczą.
Informacje dodatkowe
- Warto wiedzieć, że dla osób zainteresowanych bungee jumping wspomniany wyżej most Europabrücke jest jednym z najbardziej interesujących miejsc w Europie, umożliwiającym skoki z wysokości 192 metrów - obok m.in. zapory Diga di Contra na rzece Verzasca w pobliżu Locarno we włoskim regionie Ticino (220 m), Pont de Niouc w dolinie Val d'Anniviers w szwajczarskim kantonie Valais / Wallis (190 m), czy Ponte Valgadena w prowincji Vicenza w regionie Wenecja Euganejska (175 m).
 







